2024 – IDZIE WIOSENNA REAKTYWACJA

Na stronie przez dwa lata prawie panowała cisza… Niestety, czasem życie potrafi zaskoczyć „webmastera” i trzeba zmienić priorytety.

Ale YCPK normalnie działa a teraz, wiosną, widać, że idzie nowe. Żeby nie napisać YCPK – Wiosenna Reaktywacja.

Tradycyjnie działaliśmy. Sporo się działo, przystań żyła swoim życiem. Żeglowaliśmy tu i tam. Była u na gościnnie Błękitna Wstęga. Były nasze Jubileuszowe regaty 50 lecia. Było otwarcie i zamknięcie sezonu. Jak zwykle braliśmy udział w wielu jamneńskich regatach. Chcieliśmy zrobić u nas Regaty o Puchar Rektora PK i zamknięcie sezonu 2023, ale nie udało się. Życie!

Na jesieni wyslipowaliśmy łódki, a przy okazji odkryliśmy pewnie zmiany w konstrukcji kilku burt. Urwane ucha i kluzy, nadprogramowe otwory w burtach. Ale nic to, naprawi się! Dokonaliśmy też nieoficjalnego zamknięcia sezonu.

W grudniu odbyło małe spotkanko aktywu, były plany na (prawie tradycyjny) ŚSRDZ czyli Świąteczno-Sylwestrowy Rejsik DZ-tą, ale pogoda nie sprzyjała. Potem było Noworoczne spotkanie aktywu, z podobnym żeglarskim planem, ale znów było niefajnie – przejmujące zimno i wietrznie. zabrakło chętnych do pływania. Ostatecznie Akademik wjechał na zimę do hangaru.

Z dużą radością od jesieni obserwowaliśmy nowe młode twarze na przystani i w okolicach tematyki żeglarskiej. A teraz, na wiosnę, zebrała się poważna grupa chętnych studentów i planujemy, że będzie się działo!

Wieje optymizmem, jest sporo nowych osób, chętnych do zdobycia patentu żeglarza jachtowego, przymierzamy się zatem do organizacji kursu, przymierzamy, to trochę za mało powiedziane. Kurs ruszy, jak tylko się ciut ociepli, za jakieś trzy-cztery tygodnie. Zrzucimy łódki na wodę i zaczniemy zajęcie weekendowe. Teoria i praktyka, dużo praktyki na wodzie. Oprócz tego oczywiście żeglarskie samokształcenie: terminologia, węzły, teoria. Podręczników jest mnogość.

No i zanosi się, że na naszych stronach też powieje świeżością. Są chętni młodzi webmasterzy, co (w przeciwieństwie do nas) się na tym znają. Zatem będzie fajniej, nowocześniej, atrakcyjniej i pewnie też aktualniej. Super!

A-hoy, do zobaczenia na przystani i na zbliżającym się Sejmiku.

Vice-2

No i jeszcze kilka fotek z ostatniego czasu….

14.10.2023. Nasze nieoficjalne zamkniecie sezonu żeglarskiego 2023.
Co tu pisać… wiadomo….. 30.12.2023 – spotkanie SYLWESTROWE…. ogień w kominku płonie… miło i sympatycznie… No i jak widać, kulturalnie…
I tu też…. żeglarskie rozmowy… i szynka Jamon Serrano, swojski chlebek i pierniczki…. full wypas… Jak to u nas….
Tu to samo…. zbieramy siły…..
….
A tu już po Nowym Roku. 06.01.2024. Jest i słoninka, i szynka, i sushi… sernik… dla każdego cos dobrego. A i jabłecznik z Thermomixa się znalazł… ale to już całkiem inna historia… Znowu jest full wypas…. Zbieramy siły do rejsu.. lub slipowania Akademika…. Stanęło na slipowaniu…. Kubeczek gorącego soku jabłkowego…. i zabieramy się do roboty….
No comments….
Akademik jedzie do hangaru…. te ulepszone wózki są niesamowite…. Starsi wiedzą o co chodzi….
Trochę pogaduszek, wspominek… mała, ale pyszna, przekąska…. zamykamy hangar…. i do domu…..

Byle do wiosny…..

No i oczywiście wielkie dzięki dla tych, co im się chciało….